۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
کد مطلب : ۱۹۴۸۲
یک استاد دانشگاه:

فرهنگ پژوهش بايد در کنار آموزش نهادينه شود

مهدي ارشادي: در مدارس ما فرصت فکر کردن به دانش آموزان کمتر داده مي شود و اين موضوع باعث روي آوردن فرد به افکار ديگران مي شود و خود اتکايي در آنان از بين مي رود.
فرهنگ پژوهش بايد در کنار آموزش نهادينه شود
به گزارش جهانبین نیوز مهدي ارشادي استاد دانشگاه علمي کاربردي در گفتگو با اساتيد برتر گفت: متاسفانه در کشور ما فرهنگ پژوهش در کنار فرهنگ آموزش گسترش نيافته است و بعضاً دانش آموز و دانشجوي ما به جاي اينکه خودش براي يافتن موضوعي اقدام به تحقيق و مطالعه کند، سعي دارد راحت ترين راه يا همان کپي برداري از يافته ها و تحقيق هاي ديگران را انتخاب مي کند.

ارشادی اظهار کرد: اين امر باعث کم سواد بار آمدن خود دانشجو مي شود و در نتيجه بعد از فارغ التحصيلي با يک مدرک بدون پشتوانه علمي مواجه مي شود که در نهايت اول به خودش و بعد به صنعت و آموزش کشور لطمه وارد مي کند.

وي افزود: ريشه این معضل را مي توان اول در نوع تربيت در خانواده و بعد مدارس ما جستجو کرد که فرصت فکر کردن به دانش آموزان کمتر داده مي شود و اين موضوع باعث روي آوردن فرد به افکار ديگران مي شود و خود اتکايي در آنان از بين مي رود.

استاد دانشگاه علمي کاربردي خاطر نشان کرد: براي توسعه کشور بايد نهادهاي مربوطه و همچنين اساتيد و معلمان نقش پژوهش را در آموزش و پرورش و صنعت جدي تر بگيرند و از پژوهش هاي دانشگاهي براي صنعت و توليد ملي استفاده کنند.

انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۳:۰۹:۵۳

29 Dec 2019